Comunicat de presă cu privire la activitatea Biroului Apostilă din cadrul Instituției Prefectului județul Călărași

În cadrul Instituției Prefectului Județul Călărași, procedura de eliberare a apostilei pentru actele oficiale administrative emise de autorități ale administrației publice centrale sau locale, precum și de alte organe de autoritate administrativă din România, care organizează o activitate de interes public, în cadrul unor competențe stricte stabilite prin lege, se desfășoară prin intermediul BIROULUI APOSTILĂ. Eliberarea apostilei este gratuită și se realizează de către titularul actului sau soțul/soția (ori o rudă de până la gradul II a acestuia) care are domiciliul/ultimul domiciliu în județul unde se solicită sau unde emitentul actului își are sediul.

Instituția Prefectului  Județul Călărași a fost înrolată în Punctul de Contact Unic electronic (PCUe), fiind configurată pe acest site (https://edirect.e-guvernare.ro) o procedură informațională privind serviciul de eliberare a apostilei.

În cursul anului 2023 Instituția Prefectului Județul Călărași a apostilat un număr de 543 acte, toate fiind eliberate pe loc.

Programul cu publicul s-a desfășurat permanent de luni până joi, între orele 8.00  – 16.30 și vineri între orele 8.00 – 14.00.

În prezent este funcțional și serviciul electronic de eliberare a apostilei pe platforma de servicii on-line a Ministerului Afacerilor Interne, fiind disponibil prin accesarea site-ului https://hub.mai.gov.ro.

Serviciul electronic de eliberare a apostilei pentru actele oficiale administrative a fost digitalizat de Direcţia Generală pentru Relaţiile cu Instituţiile Prefectului împreună cu Directia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei din MAI.

Pentru apostilarea actelor oficiale emise în format electronic persoana interesată trebuie să creeze şi să valideze un cont de utilizator în platforma HUB. Apoi urmează paşii indicaţi pentru încărcarea documentului electronic în platformă. După aplicarea apostilei de către Instituţia Prefectului, de regulă în aceeaşi zi, va primi documentul pe adresa de mail comunicată sau îl va putea descărca direct din contul de HUB, fără a mai fi necesară deplasarea la ghişeu sau depunerea de documente pe hârtie.

Menționăm că serviciul electronic vizează doar actele administrative emise în format electronic.

HUB-ul de servicii on-line al MAI a fost creat pentru a uşura interacţiunea cetăţeanului cu structurile ministerului, urmând ca pe această platformă să fie integrate cât mai multe servicii publice oferite de instituţie.